La banca, again

Doamne..cata incompetenta la bancile astea.. Se vede cand una e pusa la ghiseu pe pile.. ma jur.

Astazi am fost iar la faimoasa banca unde am contul.. (nu-mi pot da seama ce m-a ramat in cur sa-mi deschid contul la ei…) sa imi activeze bancomatul pentru circuitul international. Ajung in banca.. ii zic la tipa ce problema am.. si ea zice..

Ea: “Da, cred ca se poate”

Eu: “Da, cred ca se poate?! Cand am deschis contul la voi a-ti spus ca nu sunt probleme..si ca se activeaza imediat”

Ea: “Ah, da da” (apoi m-a lasat sa astept 3-4 min, dupa care face) “Ma duc sa vorbesc cu titulara bancii”..

Dupa alte 5 min.. vine si imi zice ca se poate.. apoi se pune la calculator si imi deschide contul

Ea: “Ok, acum cardul este activat pt circuitul international. Limita de scos bani de la un ATM este de 25 EUR LUNAR, impartiti in 5 euro prin plata bancomat la magazine si 20 euro daca vreau sa scot de la ATM”

Eu: (dupa ce am inceput sa zambesc i-am zis) “Cred ca glumiti.. ce limite sunt astea?.. adica eu daca stau 1 luna in afara Italiei .. mai mult de 25 euro nu pot sa scot?..va dati seama ca abia reusesti sa traiesti 1 zi cu 25 euro?”

Ea: “da, ai dreptate, insa astea sunt limitele impuse de  banca centrala, insa ma duc sa vb cu titutala bancii”

S-a dus si a vb.. apoi se intoarce la mine, zambind, si zice.. “Am reusit sa-ti maresc limita la 250 euro pe zi cu limita maxima de 1000 euro lunar”

Eu: “pai deja vorbim alta limba..asa mai merge”. “As mai avea o intrebare! Cand am deschis contul la voi, mi-ati spus ca nu platesc comisioane cand scot bani la un ATM din Italia sau UE, asa este?”

Ea: “hmm.. nu cred, de fapt in Italia nu platesti sigur, insa in UE platesti 2 euro. Acum sunt la..  (nush cine) sa intreb”

pac pac.. suna tipa.. nu raspunde.. mai suna odata.. nu raspunde… apoi ma ia.. “In mod normal ar trebui sa platesti.. de ex. fiica mea este in UK, si plateste 4 euro + 2% din suma care o scoate, insa UK nu este in UE”.

Eu: “beh, in contract mi-ati spus ca nu platesc nimic in UE, dar cand ajung acasa am sa ma uit in contract sa vad exact”

Intre timp suna o tipa… de la sediul central.. si asta o intreba “Am activat un bancomat sa fie valid in afara Italiei.. si am marit limitele de la 25 euro la 1000 euro..  si le-am impartit in 250 pe zi de la ATM si 750 plati la magazine”

La care tipa ii zice, “Pune 1500 in prima coloana, ca-ci trebuie facuta suma, apoi 500 pt ATM si 1000 plati la magazine”…

Apoi tipa de la ghiseu executa si o mai intreaba pe aia .. “Daca se scot bani de la un ATM in EU.. se plateste comisionul de 2€ chiar daca contul este pt tineri?” ..la care aia ii zice ca DA. Tipa inchide si asta nu e convinsa, apoi se duce la o alta colega si o intreaba.. la care aia ii zice ca NU se plateste.. :)). Pe mine m-a bufnit rasul..si i-am zis.. “lasati.. nu are rost.. nimic nu e sigur:)” apoi am plecat

Acum, explicati-mi si mie..cum e posibila o astfel de treaba? Vreau sa va zic ca am pierdut 30 min din viata mea sa imi mareasca aia limita la bancomat.. (nu va mai zic cat de lenta era.. apasa pe teste foarte delicat.. sa nu cumva sa crape.. ), in plus sa nu ai cunostintele necesare..se plateste..nu se plateste.. se plateste.. nu se plateste.. parca da cu banul.. proasta dracului.. vaiii.. ce pica am pe ea..

Ma rog, a trecut si asta.. acum mi-a marit limita la 1500€ lunar impartiti in 500 pt ATM si 1000 plati la magazine (sau viceversa..am si uitat la ce draci aveam).

Leave a comment