iPad2 .. amazing device!

De cateva zile ma tot uit pe site-ul de la Apple pentru noul iPad2, care este ultra extra mega bestial:) si am realizat.. ca noi in Europa suntem fraieriti.  Daca va uitati cu atentie..  pretul unui iPad2, este fix cat pretul primului iPad iesit, si anume 499$, dar.. daca faci un calcul.. in Europa (unde avem ca moneda Euro) ar trebui sa fie 360€, DAR.. nu.. in Europa va costa 499€..ca deh.. suntem mai prosti.. .. vorbim de o diferenta destul de mare.. adica 140 euro..

Ma interesa si Apple TV.. care este belea..  dar si ala.. in Europa costa 120€ ..iar in USA doar 99$..

Toata ca toate.. noul iPad2 .. este ultra bestial.. ma jur. Aseara m’am uitat la Apple Events pe siteul de la Apple.com si am ramas masca.. Au avansat astia maxim maxim.. Este o aplicatie facuta chiar de Apple..  si se numeste Garageband .. unde ai toate instrumentele pentru a compune o melodie.. si este foarte foarte sensitiv si rapid ca device. Ca sa nu mai zic de iMovie, applicatie facuta tot de Apple, care iti permite sa editezi un video complet. Sa adaugi muzica pe fundal, sa tai clip-urile si sa le unesti in ce ordine vrei.. jur..este bestial.

Mai este o prezentare video pe apple.com, care este ultra belea.. si arata un tip care se joaca la nush ce joc..dar este prea tare.. si ramai masca de grafica care o are + felul in care se joaca si cum se misca:)

Mai este totusi o applicatie simpatica, Photo Booth, aplicatie ce iti imparte display-ul in 9 patrate..si in fiecare patrat ai cate o imagine deformata.. Este foarte simpatica aplicatia.

Pe langa toate astea, mai ai posibilitatea, multumita unui cablu special, sa legi iPad-ul la TV full HD si sa vezi exact ceea ce vezi tu pe iPad. Chestia asta functioneaza cu TOATE applicatiile (care sunt peste 65.000 doar pentru iPad) si nu necesita configurare. Daca vrei sa scapi de cablu (dar nu poti vedea decat filme & imagini), iti poti cumpara Apple TV si se face totul via Wi-Fi .. fara nici-o configurare, tare nu?:)

Mai este totul o applicatie disponibila pentru iPad, si anume FaceTime. Aceasta aplicatie functioneaza via Wi-Fi, doar intre MAC si iOS. Este o aplicatie gen Skype, dar..este belea belea 😛

Sincer.. ma bate gandul sa-mi iau un iPad2 .. dar.. parca deja gandul mi’a dat una dupa ceafa..si mi’a spus sa-mi iau iPhone 5 cand va iesi :))..care totusi este mai util, fiind mai mic.. si-l poti cara peste tot.  amazing device

Totusi, am o curiozitate.. Daca eu imi cumpar din USA un iPad2 .. wifi+3g .. oare merge si in europa?:) .. la fel si pentru noul iPhone5 ..

Tags: , , , , ,

8 Responses to “iPad2 .. amazing device!”

  1. Alex Says:

    Preturile din EU sunt mai mari decat cele din USA, pentru ca la noi (in EU) cota de T.V.A. e dubla fata de restul tarilor, deci … iti dai seama. Daca o sa iti iei din USA si vrei sa le folosesti in EU, va trebui prima data sa le decodezi, ca sa le poti folosi (ma gandesc). Oricum, ambele sunt WoW! 😀

  2. Radu Gologan Says:

    am citit pe net.. cum ca sunt deja decodate.. si ca merge pe orice retea din tara unde apple are reprezentanta 🙂

    Oricum, trebuie sa ai si pe cineva in USA.. ca sa-ti trimita.. si oricum ma gandesc ca te costa ceva si pachetul :)..

    Cea mai buna solutie..ar fi sa ma duc personal..sau..sa stiu pe cineva care se duce in vacanta 😛 ..dar din pacate nu cunosc 😐

  3. Alexik Says:

    Pai, in primul rand, sa ajungi in state nu e asa usor, deci nu prea cred sa stii pe cineva care merge in vacanta pe acolo :).

    In al doilea rand, daca e Neverlocked, e si mai simplu. Cat despre ambele chestii, cel mai probabil o sa difere modul de alimentare, caci in US sunt prize de 110V, pe cand noi europenii mergem pe 220V, cu diferite modele.

    Aia ar fi o problema, ca de obicei adaptoare si etc, nu se gasesc usor, si ai nevoie practic de un transformator, nu doar adaptor. Pentru ca si electronic ele sunt facute sa aibe nevoie doar de 110V, nu de 220. In alta ordine de idei, poti sa le cumperi direct de la Apple, dar trebuie sa iei in calcul anumite chestii…cum ar fi…

    Nu stiu in Italia cum e, dar in Romania se percep taxe vamale, numite accize. Care sunt de la 2% pana la 10% in functie de valorea produsului (10% de obicei la masini, deci obiecte scumpe). Sa zicem ca e 2%. Daca pretul e de 600$ (produs + shipping and packaging), asta inseamna 12$ accize, dupa care se aplica TVA-ul, sa zicem 20%, deci inca 122.4$. Deci de unde rezulta un pret de 734.4$, adica justificat pentru cumpararea direct din Italia, unde elimini grija incarcatorului si deblocarii si etc.

    Am mai avut odata discutia asta, cand a aparut iPhone 4, dar ai uitat 😛 Si atunci ti-am explicat pe messenger cum de preturile sunt diferite in EU fata de US.

    Succes oricum!

  4. Radu Gologan Says:

    da, stiu.. acum imi aduc aminte
    oricum ar fi..e un jaf :)..

    Faza este..ca iti convine sa-l iei la abonament. Si acum cand va iesi Iphone 5… cu siguranta il voi lua la abonament.. pt ca ajung tot acolo..doar ca am si 2gb de net + 400 min lunar nationale + 100 sms-uri pe luna. Cu toate astea, ajung la 840 euro dupa 2 ani.. dar..daca ar fi sa-l iau separat.. doar gandul sa dau 600euro pe un telefon (care merita, jur) mi se ridica parul in cap :)) dar asa lunar.. mai discutam 😛

    Oricum ar fi, abia astept sa iasa 5-ul ..ca de 3G .. m-am saturat.. e lent al draq.. mai ales ca i-am facut si update la ultima versiune de OS 😦 .. cand iti vine sa te scarpini.. te scarpini :))… si oricum ar fi.. deja multe aplicatii merg numai pe 3gs si 4.. ceea ce ma enerveaza 😛
    Ce a pus paie pe foc si m-a facut sa vreau sa schimb telefonul..este faptul ca la cursul care-l fac.. sunt 2 tipi cu iphone4 …si m’am jucat printre primele zile pe telefon.. Nu va imaginati cat de rapid se deschid aplicatiile.. nu zic instantaneu.. dar aproximativ:).. pe cand la batranul meu telefon… tre sa astept la unele minim 5 sec :).. ca sa nu mai vb ca face figuri si se blocheaza pe mess.. cand trebuie sa schimb fereastra si cand scriu.. Asta cu siguranta se datoreaza faptului ca am facut update.. un update care nu era necesar.. deloc chiar.. 🙂 dar..asta este..

  5. Alexik Says:

    Stii cum e cu treburile astea? Cand ai Nokia 3310, ti se pare cel mai rapid, cel mai eficient, cel mai economic, etc. telefon. Cand ai iPhone 3GS la fel. Cand ai iPhone 4 la fel, si intotdeauna zici de celelalte ca sunt naspa.

    De exemplu, in cazul meu, n-am avut multe telefoane. Primul telefon a fost un Nokia 6210, apoi 6310i (care inca regret ca l-am dat, ca mergea perfect la car kit-ul din masina, dar asta e), apoi ceva Alcatel-uri, Sagem-uri, alte Nokia, etc. si am ajuns la Blackberry. Am inceput cu 8320, care la vremea lui mi se parea de domeniul SF. Am avut apoi 8520, care era si mai SF. Acum am 9300, care mi se pare fantastic, si probabil daca as trece la alta serie, gen Bold, alea mi s-ar parea si mai si, avand in vedere ca seria Curve e doar business si nimic fancy. Cert e ca de fiecare data am zis “modelul anterior e naspa”, dar toate sunt bune in sinea lor. Acum mi-as dori sa ma pot intoarce la 6310i si telefoane fara tastaturi QWERTY, dar nu mai pot, din obisnuinta.

    Asa esti si tu cu iPhone.

    Cat despre preturi, si in .ro e la fel. Decat sa-l cumperi, mai bine-ti faci un abonament cu date, minute, tot ce e nevoie, si ajungi in 2 ani la aceiasi bani, plus ca e mai usor sa-l platesti in rate.

    Si da, mai ai dreptate cu o chestie, este un jaf. Profita de nevoia oamenilor pentru tehnologie. Dar acum ce-ar trebui, sa-i condamnam pe ei ca profita? Si traficantii de arme, droguri, carne, etc, profita de pe urma nevoilor altora de a se impusca, a fute sau a se droga, dar nu condamna pe aia, ci schimba nevoile.

    Oricum si tehnologia avanseaza, dar de fapt e simplu, n-ai nevoie de toate astea, decat de genul o perioada de test. Toate par funny si funky la inceput, si masinile, si telefoanele, si toate. Dar le-ai incerca pe toate, doar ca nu-ti permite buzunarul…cel mai bine e sa le iei perioade de timp, sa le testezi si etc, pana te plictisesti de ele si treci mai departe 😛

  6. Radu Gologan Says:

    bai.. ai dreptate la prima parte.. DAR.. odata ce folosesti iphone, oricare dintre ele.. bat pariu ca te indragostesti :). Ma refer sa il folosesti la potential maxim.. cu internet, jocuri, aplicatii, etc..
    Nu ai cum sa nu-ti placa.. sa vezi cat de rapid este, cum se misca, ce sensibilitate are..etc..

    Ia un Nokia.. este bun.. dar este foarte limitat.. la nr de aplicatii.. O avea si Nokia.. aplicatii, in jur de 500-1000 … care sunt foarte multe.. si nush daca are atatea 🙂 ( fara sa numar aplicatiile java, care merg pe toate telefoanele). La fel este si cu Samsung-ul … nu cred ca au mai mult de 1000 aplicatii. Ia un iPhone :), care are peste 500.000 aplicatii. Nu zic ca toate sunt utile, dar sunt aplicatii care te fac sa uiti de plictiseala.. in momentele grele (poate ma intelegi 🙂 )

    Cum ai zis si tu, e greu sa te intorci la un alt telefon .. dupa ce ai folosit unul gen iPhone :P. Zilele trecute ma uitam la sor’mea pe telefon.. si cu toate ca iphone-ul meu merge destul de greu cateodata din cauza update-ului.. nokia 5800 era MULT mai lent 🙂 si sensibilitatea.. aproape 0.. trebuia sa apas mult mai tare pe display ca sa-mi citeasca comanda.

    Ca sa-ti faci o idee, iphone-ul a vandut pana acum peste 100.000.000 telefoane (parca numai cu iPhone 4, fara restul telefoanelor 3g si 3gs) :), in fiecare luna, de pe AppStore au fost downloadate peste 100.000.000 milioane de aplicatii (LUNAR), iBooks a ajuns la 100.000.000 milioane downloaduri.. iar APPLE a ajuns la 200.000.000 milioane de conturi unice cu carte de credit :), asta a declarat Steve Jobs la prezentarea noului iPad 2. E aproape imposibil sa bati asa ceva.. desi Android creste, dar nu are cum sa ajunga la potentialul lui apple 🙂

  7. Alexik Says:

    Eu inteleg ce spui tu de iPhone si la fel as lauda si eu Blackberry. Pana la urma, nu poti fi obiectiv, chiar daca dai statisticile alea. Fiecare e facut pentru ceva anume. iPhone este un gadget, nu e ceva business. Deci prin prisma asta, nu pot compara aproape nici un telefon de la Blackberry cu vreun model de iPhone, precum nici invers.

    Iar Android, fiind ceva Google, se vrea ati oferi chestii gratis, spre deosebire de Apple, unde ori astepti sa le crack-uiasca cineva, ori dai o galagie de bani pe ele. Idem si pentru Blackberry, am mii si mii de aplicatii gratis care nu fac chiar aceleasi chestii ca alea pe bani. Daca nu gasesc ceva crack-uit, sunt nevoit sa dau banii pe ele, ceea ce fac mai rar.

    Cum am zis si mai sus, cel mai bun telefon e ala care-ti acopera nevoile. Desi am avut atatea smartphone-uri, nevoia mea e simpla: imi trebuie un telefon pe care sa pot scrie mesaje repede (de asta nu renunt la Blackberry) si sa pot vorbi, nimic mai mult. Da, mai intru pe net si pe Blackberry, ma mai uit la filme, ma joc, butonez programe, etc. dar nu e o nevoie asta. Plictiseala o ocolesc in alte moduri.

    Si da, ai dreptate cu o chestie: cu iPhone, Apple a beneficiat de un boom (o crestere) inimaginabil. Tocmai ca e ceva comercial, pe care si-l pot permite multi, in special tinerii. Stii prea bine ca orice chestie pe care o faci, fie ca e vorba de hardware sau software, trebuie sa aibe un target. Cand faci un site ai un target, cand faci o placa video ai un target, cand faci un nou procesor ai un target, cand scoti un nou telefon ai un target, si asa mai departe.

    Target-ul Apple a fost atins, prin iPod, iPod Touch, iPhone si iPad. Cand eram in alte tari, toti aveau gadget-urile astea. Si mie mi-ar placea, recunosc, dar n-as da banii pe ele ca m-as plictisi repede. Mie-mi place tehnologia, dar cum am zis in comment-ul meu anterior, doar sa o testez e o perioada relativ scurta, ca apoi as regreta banii dati pe ea, indiferent ca-i vorba de PC-uri, laptop-uri, netbook-uri, telefoane, s.a.m.d.

    Oricum, sper ca esti constient ca orice tehnologie apare doar ca sa fie comerciala, si surclasata de urmatoarea tehnologie. Ca daca iPhone 2G ar fi fost perfect (lucru realizabil, din moment ce aveau deja tehnologia pentru urmatoarele 3 modele de iPhone) ar mai fi dat lumea banii pe iPhone 3G, 3GS si 4? Acum va aparea 5, toti vor fi “wow”. Peste inca 1 an o sa apara 6, si iar vor fi toti “wow”.

    Asta e rostul tehnologiei. La PC-uri cum e? Jocurile nu pot merge pe aceleasi configuratii de acum cativa ani? Ba da, ca grafica seamana maxim. Dar daca developerii de aplicatii si jocuri n-ar cere putere mai mare de calcul, ce rost ar avea ca oamenii sa-si cumpere PC-uri mai puternice? Nici un rost. Totul pare a fi o avansare in tehnologie, dar de fapt ce nu realizam e ca tehnologia e aceeasi, doar e comercializata sub forma de update-uri, upgrade-uri si asa mai departe. Pare ceva mai nou, mai bun, mai in trend, dar de fapt nu avem nevoie chiar de atatea update-uri si upgrade-uri.

  8. Erised Says:

    Nu, nu am citit postul.
    Nu, nu am citit comentariile.
    But i* sucks. Mac rulz, pe treaba lui acolo, dar atat.

Leave a Reply

