La consulatul Roman de la Bologna

Consulatul Roman de la Bologna, care s-a deschis pe la sfarsitul anului trecut ( 2010 ), daca nu ma insel, iti aduce acelasi aer curat de Romania ( de ce zic asta? Hahahaha )
Mie imi expira buletinul in Aprilie fix de ziua mea, iar buletinul pe la sfarsitul lunii August. Dupa cum stiti, in Februarie am fost in tara mea natala si prea iubita sa-mi refac buletinul, insa cucoana de la ghiseu a zis ca nu pot, deaorece imi trebuia semnatura mamei, cum ca este de acord sa ma tina in casa ei. Ok, sa zicem ca prin absurd avea dreptate, dar nervii pe moment tot i-am avut:)
Nu-i nimic, Vineri am fost la Bologna, la consulat. Este o incapere la parterul unei cladiri de sticla, cu detector de metale (pacat ca nu functiona:) ) si fara aer conditionat, ci doar un spatiu inchis, dar.. avea geamuri fumurii, asa ca soarele nu intra (cred ca la asta s-au gandit ei cand au decis ca nu e nevoie de aer conditionat intr-o incapere unde stau la coata 50+ prosti). Nu-i nimic, trecem si peste faza cu aerul conditionat, ca oricum nu candeste a transpiratie ca o coada din Romania (si NU, nu zic ca romanii put, ci doar ca in Italia o persoana isi permite sa-si cumpere un deodorant si toata lumea mirosea frumos, desi erau unii de parca s-ar fi spalat cu parfum, ca nu puteai sta langa ei.
Ma rog, trecem si peste faza asta.
Ceea ce m-a uimit mai mult, este faptul ca desi multi au trecut granitele tarii, in speranta ca v-or duce un trai mai bun prin anumite tari mai civilizate, acele persoane tot nu s-au schimbat (sau asta o fi efectul faptului ca ne aflam pe teritoriul Romaniei?!)
Candva, la inceput cred, exista un distribuitor de bilete, ca la marile alimentari gen Real (am vazut ca era o mica urma de un astfel de sistem, deaia am zis ca a existat candva) dar acum nimic, se statea la coada si nu e nimic rau in asta. Rau este faptul ca erau 2 si chiar 3 cozi la acelasi ghiseu. Daca nu erai atent 1 secunda, erai mancat ca oile se inpingeau si te prosteau pe fata, gen ( sunt aici de la 8 ). Am lasat 2-3 persoane in fata mea in felul asta, dar apoi am inceput sa-mi bag ceva in ei cu tupeu si i-am aliniat la coada.
La ghiseu, era unu care era epuizat si raspundea/comporta ca oricare alta persoana care se afla dincolo de ghiseu, cred ca va imaginati:).
Dupa 2 ore de stat la coada cu 15 persoane inaintea mea, mi-a venit si mie randul:). Scot actele care le aveam la mine pregatite de acasa (m-am uitat la ei pe site) si mai lipseau fotocopiile dupa toate actele. Ok, ii zic ca ma duc sa le fac imediat. Ma duc sa le fac si era un xerox pe bani. 10 centi / foaie, un furt maxim. (faza e ca nu scria nimic de fotocopii la ei pe site), ma intorc la ghiseu si aveam totul in regula acum. Dau sa platesc taxa consulara pentru pasaport, de 96 euro ( atat scrie pe site ) si vad ca pe un carnetel de chitante scrie 100 euro si nu am ezitat sa-l intreb cum de ma costa 100 euri cand pe site la ei scrie 96. Tipul foarte sictirit si plin de el imi zice ca nu are sa-mi dea 4 euro rest la care eu il intreb “dar ce rest sa-mi dati daca va dau fix 96 euro?”, la care tipul sta 2 sec si zice…”deja am scris 100 euro” (nu am mai zis nimic pentru ca sunt un prost ca mi-mi place sa ma tziganesc..mai ales cand sunt altii care se uita la mine).
Trecem si peste faza asta si ajungem la punctul culminant, unde pentru un cacat de poza facuta cu un aparat digital stai cate 20 minute/persoana si asa se face ca am asteptat de la ora 11 pana la 13:28 cand am intrat eu, in picioare pentru ca nu aveau unde sa te asezi :)). Cand am intrat eu, mi-a luat amprenta, am semnat ca datele sunt corecte, mi-a facut un alt set de fotocopii cu un xerox al lor (LOL!!!) si mi-a facut poza. Eu am stat dupa ceas, 7 minute. La 13:35 am iesit. Nu imi pot dea seama ce au facut celalalte persoane inauntru timp de 20 min, jur.
Asa ca pentru cei care au treaba pe la consulatul Roman din Bologna, care se afla pe via Guelfa nr 9, in spate la centrul comercial Esselunga…sa stiti ca trebuie sa aveti fotocopii dupa absolut toate actele si va convine sa le faceti acasa:) si sa nu uitati sa ve luati si cateva tone de rabdare:))

Dupa peripetia asta, la 14:30 am ajuns la curs, cu 30 min intarziere, unde am stat pana la ora 18, ca apoi la 21:00 sa plec la munca:)), foarte tare nu? Asa zic si eu.

Tags: ,

Leave a Reply

