Soarele..

De mici copii, sunt sigur, toti ne-am uitat la soare si ne-am propus ca atunci cand v-om fi mari.. o sa mergem pe soare, si pun pariu ca majoritatea v-ati gandit si cum s-o facem. Eu va zic sincer, m-am gandit..si inca cum :). Parca ma vad si acum cand ma uitam la soare si ma gandeam cum sa fac sa ajung la el.. fiind foarte foarte cald… dar nestiind datele problemei, adica temperatura actuala a soarelui.. am zis ca ar fi simplu sa te bagi intr-un bloc de gheata si te duci pe soare. Simplu ca buna ziua nu? :)). O alta metoda la care m-am gandit.. era sa o iei prin spatele soarelui :)).. nush sincer la ce m-am gandit atunci cand mi’a venit ideea asta πŸ˜€

Lasand glumele deoparte, soarele este foarte periculos. Momentan nu exista nici-un fel de sistem care sa ne ajute sa ne apropriem de soare, fiind la o temperatura de 5505Β Β°C.. (daca ma gandesc mai bine, sanse sa se poata realiza o nava spatiala pentru a ajunge pe soare…exista, insa trebuie gandita o modalitate de racire foarte bine pusa la punct :P, dar oricum omul nu poate ajunge pe soare niciodata, pentru ca ar muri aproape instaneu din cauza radiatilor prezente la suprafata soarelui).

Oricum, faza este ca eu de ceva vreme.. in religie nu mai cred nici daca as vedea tot ceea ce se spune in Biblie. Mai nou, in loc sa cred in religia pe care o cunoastem cu totii, cred ca soarele este si a fost mereu Dumnezeul nostru. De ce cred asta?.. simplu, pentru ca fara soare.. nu ar fi fost viata si activitate pe pamant. Fara soare.. nu as fi fost sa scriu pe acest minunat blog ( lol) iar voi nu a-ti fi fost aici sa-l cititi, corect? Fara soare.. nu ar fi existat marea pe care o cunoastem cu totii, ci doar un mare bloc de gheata. Fara soare nu ar fi existat lumina care ne ajuta pe toti sa ne deplasam dintr-un punct in altul fara sa ne ciocnim unii de altii, dar si daca soarele ar fi fost prea puternic.. la fel, nu ar fi existat viata pe pamant din cauza ca s-ar fi prajit totul, totul ar fi fost mult prea uscat pentru a putea supravietui, in loc de mare am avea niste cratere gigantice. Asadar, daca soarele n-ar fi existat.. cu siguranta nu am fi existat nici-unul din noi in ziua de astazi. Este adevarat..ca soarele ne mai “plezneste” din cand in cand..dar asta probabil pentru ca meritam. Zic ca meritam..pentru ca nu ne gandim la mediul care ne inconjoara.. ne gandim numai cum sa facem bani cat mai multi.. cu toate fabricile care sunt in lume.. si care nu fac altceva decat sa polueze aerul la maxim.. ca pana la urma sa distruga stratul de ozon care ne “ocroteste de dusmanii” universului in care traim. Dar, soarele nu plezneste doar in masa.. ci si fiecare persoana in parte, iar un mic exemplu este expunerea la soare cand mergem la mare. Nu ne gandim (me inclusive) la gravele arsuri pe care le putem avea din cauza expunerii la soare in miezul zilei..cand soarele este sus pe cer si ne inroseste pielea :).

Mai nou, desi nu e chiar asa de noua stirea, este faptul ca soarele din cand in cand, in urma exploziilor solare, trimite in spatiu mari cantitati de plasma, care nu este prea buna :). Chiar alaltaieri a avut loc o explozie solara, ce a atins pamantul ieri, pe la ora 21:00 (ora romaniei) dar fara grave repercusiuni …deoarece explozia nu s-a indreptat catre pamant. Am spus ca stirea cu exploziile solare nu este noua, ci a avut loc prin 1860.. o alta explozie solara.. iar aparatele de pe pamant (in timpul acela telegraful si cablurile prin care acesta era conectat) au luat foc. Cablurile s-au supra incarcat datorita incarcaturi pozitive a plasmei eliberata de soare si au luat foc, iar telegrafurile s-au prajit la propriu. Acelasi lucru se asteapta sa se intample si in ziua de astazi, deoarece nu au fost luate masuri de protectii impotriva acestori factori, iar cablurile pe care le vedem cu totii pe toate strazile, sunt foarte vulnerabile.. Oricum, soarele este la terminarea unui nou ciclu, care va avea loc pe la sfarsitul lui 2013, inceputul lui 2014.. si in perioada asta, trebuie sa ne asteptam sa aiba loc multe explozii solare de acet fel.

Dupa mine, mayasii au dreptate, dar nu completa. Pamantul nu v-a fi distrul pe 21.12.2012, ci treptat, iar viata de pe pamant nu v-a fi distrusa complet, ci in mare parte. Nu cred ca sfarsitul lumii va avea loc fix pe 21.12.2012.. dar in urmatorii ani.. probabil ceva ceva se va intampla.. de la grav..la foarte grav pentru majoritatea pamantenilor.

Asadar, cine imi arata ca exista cineva sau ceva, care sa fie mai puternic ca soarele ?:) Eu nu cred ca exista, dar totusi astept sa-mi luminati caleaΒ  si sa-mi schimbati credinta πŸ˜‰

Tags: , , ,

3 Responses to “Soarele..”

  1. Alexik Says:

    I will blow your mind…cel mai puternic lucru din univers e gravitatia. Daca nu exista gravitatie, nu exista nici soarele asta aici unde e, de fapt, ar fi ramas totul la nivel de gaz. Atomii de hidrogen nu ar fi facut fuziune nucleara intre ei, n-ar fi aparut toate celelalte elemente (chimie nucleara, cuantica and shit), si nimic n-ar fi existat. Si mai mult de atat…daca la inceputuri n-ar fi fost cateva particule de materie in plus fata de cele de antimaterie…iarasi n-ar fi existat nimic. Deci acest “zeu” caruia pamantenii ii zic in diferite moduri, eu zic ca e gravitatia πŸ˜€

    Da, ai si tu dreptate oarecum, caci majoritatea civilizatiilor se rugau la stele, la luna, la soare, etc., deci pentru ei astia erau zeii…dar pentru noi, ca fiinte inteligente…eu cred ca gravitatia e cel mai bun lucru care s-a putut intampla.

    Si pentru o mai buna informare iti recomand o serii de documentare (in ordine):
    – Discovery Science – How the Universe works
    – BBC – Wonders of the Solar System
    – Discovery HD – Into the Universe with Stephen Hawking
    – Discovery HD – Sci-Trek The New Big Bang
    – BBC – The Story of Science Power Proof and Passion

    Oricum, putin off-topic…nu imi place cand vad atatea miliarde de oameni care cred in niste carti, mai ceva ca-n “The Book of Eli”…asteapta “salvare” and shit de la niste cuvinte scrise in niste carti, caci pana la urma e simplu…stiinta e cel mai usor mod de a te informa, si daca stiinta zice ca inca nu l-a gasit pe asa numitul “dumnezeu”…cel mai probabil ori nu exista, ori e prea departe…si tind sa cred in prima varianta.

    Explicatiile credinciosilor sunt simple, pentru intrebari gen:
    – De ce nu scrie in biblie despre dinozauri? – N-avem noi nevoie sa stim astea
    – De ce scrie in biblie ca pamantul are 4000 de ani cand s-a demonstrat clar ca si acum 50,000 de ani existau oameni aici? – N-avem noi nevoie sa stim astea
    – De ce nu scrie in biblie ca Universul e “infinit”? – N-avem noi…bla bla
    – De ce nu scrie in biblie ca nu e doar o planeta, ci 8, si ne invartim in jurul soarelui? – N-avem noi nevoie sa stim astea…

    Astea sunt raspunsurile lor…mai sunt alte religii care sunt mai bine pregatite pentru evolutia stiintei, dar nu astea gen ortodoxism, catolicism, musulmani, and shit.

    Eu nu cred ca sfarsitul va veni asa cum zic mayasii and shit, eu zic ca mayasii aia s-au plictisit acum 4-5000 de ani sa faca un calendar pana in 2012, si acolo “li s-a terminat pasta la pix”, vorba aia. Si toti au luat-o razna ca domne s-a terminat calendaru’ acolo si murim si bla bla. Exemplu simplu: daca se termina in 2000…am fi murit in 2000? Apparently not. Sunt curios ce-o sa zica toti pe 22.12.2012 :)))) o sa fie ca acum cu sfarsitul lumii de pe 21.05.2011 sau cand a fost, care s-a mutat prin Octombrie, si tot asa…pana cand intr-un final, peste milioane de ani va veni sfarsitul pamantului…si cineva va putea spune “v-am zis ba? v-am zis?”. Si eu pot sa zic asa…pana nimeresc, si atunci o sa fiu un fel de Nostradamus.

    So…is your mind blown?

  2. Alexik Says:

    Sa mai completez cu niste documentare:
    – Morgan Freeman Science Show (seamana cu cel al lui Stephen Hawking)
    – National Geographic Known Universe (are 9 episoade)

    Si ma rog, ar mai fi, dar nu le gasesc acum pe HDD ca sa-ti pot zice numele…oricum, astea sunt mind blowing si foarte interesante, mai ales ca vad ca-ti place mai mult stiinta (ratiunea, gandirea, etc.) decat religia (sau cu alte cuvinte sa crezi orbeste in ceva ce nu exista) :P.

  3. Radu Gologan Says:

    sunt de acord cu tine, mai ales cand vine vorba de ceea ce este scris in toate cartile religioase πŸ™‚

    Cum ai spus si tu, peste milioane de ani..va veni sfarsitul lumii, dar daca ne gandim bine.. gravitatea.. va ramane constanta, corect?.. mereu aceeasi pe cand soarele.. incet incet se stinge.. iar peste cateva mii poate cateva sute de mii (nu mai stiu exact in care din documentarele de mai sus am auzit (m-am uitat la toate documentarele de pe discovery si national geographic btw πŸ™‚ )), soarele se va stinge.. insa noi o sa murim inainte ca soarele sa se stinga complet.. din cauza ca nu va fi la fel de puternic.. iar pamantul o sa inghete treptat..

    Asa dar, eu tind sa cred numai in soare, iar da, gravitatia este cel mai puternic lucru din universul cunoscut (nu m-am gandit la gravitatie..sincer πŸ˜€ )

    Cat despre mayasi.. da, si eu zic la fel..ca s-au plictisit sa mai faca alte calendare..ori cel care facea calendarele.. a murit..si restu erau atat de idioti..incat nu a avut cine sa-l inlocuiasca (si asta este o teorie πŸ˜‰ ).. Da, pe mine m-a bufnit rasul cand am vazut pe Realitatea TV reportajul ala Breaking News :)) cu sfarsitul lumii in Mai :)). Si oricum, lumea este idioata in a crede ca sfarsitul lumii va veni asa..de-o data. Cum s-a intampla pe 11.05.2011 in Italia, mai precis la Roma..cand un tip, mare scriitor si prezicator (cred) a lasat scris dupa moartea sa, ca in ziua aia va veni un cutremul extrem de puternic in Roma. Lumea din Roma s-a panicat maxim jur.. multi si-au luat concediu in perioada aia, altii au plecat din oras..etc. Toate astea le-am vazut la TV πŸ™‚

    Eu ma uitam la bunicamea cand era aici la mine, si nu exista zi ma jur.. in care sa nu fi discutat macar 1 data despre religie…si o vedeam cum sufera maxim cand ii spuneam ca eu nu cred in Biblie si in religie ..si ca pt mine Dumnezeu nu exista..si chestii de genul.. Mereu ma intreba “dar tu nu esti ortodox?” .. si mereu ii raspundeam ca sunt crestin ortodox doar pentru ca voi m-ati botezat.. chestie care mi se pare total aiurea, pentru ca unui nou nascut pur si simplu i se impune sa se axeze pe o religie fara voia lui.. Daca m-ar fi lasat sa ma botez la 18 ani cum vreau eu.. sau daca vreau..cu siguranta acum nu as fi fost crestin ortodox, nici catolic, nici musulman.. nici nimic.. mi-as fi bagat tot ce am in ea de religie πŸ™‚

Leave a Reply

