Vacanta 2011 – Romania

In acest an, mai precis de pe data de 21 Iulile 2011, am fugit in Romania cu masina.. pentru 3 saptamani. Astazi m-am decis sa scriu un post.. referitor la aceasta vacanta.. insa sunt sigur ca am sa omit anumite evenimente .. pe care va rog sa mi le amintiti voi ;).

Si sa incepem cu drumul spre Romania..care a fost maxim .. Am plecat din Italia intr-o Luni dimineata..pe la ora 4 si am tot condus pana am ajuns aproape de Trieste (punctul de frontiera intre Italia si Slovenia), unde navigatorul m-a bagat fix prin centrul orasului.. (a fost greseala mea ca m-am luat dupa el.. dar nah). Ajuns in centrul orasului.. da-i acum sa cauti iesirea.. doar ca trebuia sa ma intorc vre-o 20km si era trista treaba.. Asa ca am tras undeva pe dreapta.. si am reconfigurat navigatorul sa ma scoata la autostrada pe drumul cel mai scurt. Ah, pentru cei care nu stiu, trieste e undeva la poalele muntelui, sau deal ce rahat este.. Dupa ce l-am configurat.. a fost OK, m-a dus pana la autostrada.. insa m-a dus pe niste stradute inguste urat de tot si in panta.. ca abia daca mai vedeam pe unde merg..atat de ridicat era botul masinii.. Dar asta nu a fost tot… pentru ca trebuia sa iau niste curbe care erau stramte maxim de mult.. si trebuiau facute cateva manevre sa intrii pe acea straduta… A fost vis maxim. Dupa ce am trecut de Trieste cu brio.. am ajuns in Slovenia, Croatia ca mai apoi sa intru in Serbia. In Serbia..a fost mai trist.. pentru ca nu am mai avut harta la navigator si in plus.. nici atlas 🙂 sau o harta a europei ceva, asa ca am mers fix la buleala..pe strada principala. Dupa ce am iesit din Belgrad.. am inceput totusi sa ma panichez.. insa nu pentru mult timp.. pentru ca a trebuit sa ies de pe autostrada.. unde l-am intrebat pe tipul de la bilete pe unde e granita cu Romania.. si mi-a spus ca e tot inainte..si s-o tin spre Pozarevat. Zis si facut, insa la un moment dat.. a trebuit sa iau o decizie.. destul de importanta.. pentru ca am ajuns la o bifurcatie..In stanga era Kladovo .. si in dreapta Pozarevat… Asa ca am luat-o spre Pozarevat..dar a fost gresita alegerea. Dupa 10-15 km .. ma opresc sa intreb un satean de pe acolo.. pe unde e granita cu Romania..la care tipul isi pune mainile-n cap si spune ca tre sa ma intorc 15 km..ca apoi s-o iau spre Kladovo. Nu prea imi inspira incredere.. pentru ca era vai de el.. si putin lovit de niste palinca… dar m-am increzut totusi si am intors. Cand ajung iar la bifurcatia aia.. o iau totusi spre primul oras de unde am venit..si acolo ma opresc la un atelier de reparat masini. Ma dau jos.. si il intreb pe unu de acolo.. “Do you speak English?” .. la care shaw face.. “I speak little”.. OK!.. m-am scos :)). L-am intrebat.. daca stie pe unde e granita cu Romania.. si a zis ca stie..dar nu stie sa explice.. (si mai vis), asa ca isi cheama un coleg.. care nu stia o boaba de engleza sau romana.. dar asta nu e nimic, pentru ca primul cu care am vb.. si care stia little english.. traducea tot :)). In sfarsit.. dupa ce mi’au facut traseul..cu schema ..si cu orasele principale prin care tre sa trec.. imi spun ca daca ii mai astept 5-10 minute..or sa ma duca ei pana la strada unde tre sa fac stanga..ca apoi s-o tin tot drept inainte pana la granita. Zis si facut, ii astept.. si pe drum.. ei se opresc sa faca plinul la masina. Unu face plinul.. iar alti 2 coboara si vin pana la mine la masina.. Deschid geamul..si un al 3-lea personaj..o adevarata matahala de om.. imi zice ca el stie putina italiana..si romana.. Italiana stia pentru ca a fost in italia..insa Politia de pe aici nu prea l-a placut.. asa ca l-a trimis acasa cu catusele :)), iar romana stia pentru ca a fost combinat cu o romanca. Oricum, puscarias sa nu .. au fost simpatici si foarte de treaba. Tot respectul!

Dupa acest mic delay, am tot mers inainte ..pe un drum superb.. unde aveai in dreapta stanca.. si in stanga Dunarea. Pe drumul ala.. mergeam relativ incet.. pana cand a venit un alt italian.. din spate.. dupa care m-am tinut pana la granita.. Mergea omu cu 90-100.. nu avea treaba.. La sarbi.. in granita.. am asteptat ceva..pentru ca muistii vroiau spaga cred.. in plus erau foarte foarte multi tigani in coada.. iar coada era destul de mare, dar dupa ce am trecut de sarbi.. ma asez la coada pentru Romania.. unde un vames imi face semn sa trec inaintea tuturor (avantajele masinilor cu numere straine). M-a bagat pe o alta banda..separata impreuna cu alte masini cu nr straine ..unde ne-a pus sa asteptam 10 minute aiurea.. Dupa 10 min.. vine unu la mine .. si imi zice “Aveti ceva de declarat?”.. la care i-am raspuns.. “Depinde” :)).. S-a cam suparat omul.. si face.. “Ma iei la misto?”.. dupa care i-am spus  “.. nu doar ca nu stiu la ce va referiti..si ce este de declarat” .. Apoi s-a linistit si m-a intrebat daca am arme, droguri.. tigari, si alte cacaturi de genul asta.. si bineinteles ca am zis ca nu am (si chiar nu aveam nimic de genul). Oricum, e marfa asa.. Poti sa faci contrabanda maxima in felul asta ma jur. Nu mai zic ca nu ai granite intre statele membre..si ca nu te controleaza absolut nimeni.. dar nah, e mult mai OK asa.. pentru ca nu mai stai la cozile infernale la care stateai inainte .. de pierdeai cate 4-5 ore numai in vama..

Dupa ce am intrat in Romania.. am zis ca am intrat intr-o alta dimensiune.. ca m-am teleportat intr-un alt univers ma jur. Gropi cat masina de mari..si adanci ca puteai sa le umpli cu apa si sa te arunci in cap..ca nu atingeai pamantul.. .. ca sa nu mai zic ca mi se pare fix o idiotenie sa pui la unele sate.. limita maxima de 70..si la altele de 50… In plus.. idiotii iti pun limita de 70 in oras..si dintr-o data te trezesti cu limita de 50 in apropiere de o trecere de pietoni, pac imediat si un radar fix.. si imediat dupa trecere.. la 10 m..iar limita de 70 :).. Cred ca am luat 1 radar..dar ramane de vazut daca-mi vine acasa amenda. In plus.. in zona aia..de la Drobeta Turnu Severin la Pitesti… carutele sunt in floare.. si drumul e trist maxim. Nu o mai iau pe acolo niciodata.. Ca sa fac 200km .. Am facut 6 ore.. e imposibil. Oricum, in apropriere de Pitesti.. eram obosit maxim maxim.. La un moment dat am vazut intr-o curba..2 carari.. dar am tinut stanga… pentru ca pana in momentul ala toate erau pe stanga :)..altfel.. era trista treaba acum. Oricum, am ajuns dupa 17-18 ore de condus aproape in continuu.. am ajuns la Vila unde m-am cazat.. Vila e a unui englez din Anglia.. Foarte frumoasa dar plasata ca curul pe niste stradute ascunse..:). Oricum, important este faptul ca tipul tot vorbea.. insa eram atat de rupt de somn..incat mi se inchideau ochii in timp ce eram in picioare si-l ascultam :). Dar…totusi.. dupa ce m-a lasat in pace.. m-am dus si am facut un dus..dupa care m-am intins in pat si am adormit bustean..pacat totusi..ca imediat dupa ce am inchis ochii.. am si auzit alarma la telefon..ca se facuse deja 9 dim :). Am halit ceva..si apoi am plecat spre Constanta. Imediat dupa ce am iesit de pe autostrada A1.. si am intrat in Bucuresti.. mi-am dat seama ca am ratat centura.. dar nu aveam cum sa ma intorc.. si am zis ca ce draq.. tre sa mai fie vre-un indicator spre Constanta..ca nah.. nu vb de un orasel mic.. ci na..de Constanta.. dar.. spre surprinderea mea.. pot jura ca nu am vazut nici macar 1 indicator spre cacatul ala de autostrada a soarelui.. Ca sa nu mai zic..ca Bucurestenii ..(cei care se ocupa de semne si circulatie) sunt atat de idioti incat m-au surpins cand am vazut un stalp gros de curent.. (stalp cu diametru de 1 m cred.. ) si in spatele lui am vazut doar PIT, CRA, PLO, .. Daca nu v-ati dat seama.. indicatorul era in spatele stalpului. Asta a fost maxima ma jur. Totusi.. folosind intuitia mea..care nu ma lasa niciodata la greu :P, am virat pe undeva la dreapta.. si am mers pe langa un rau…nush exact care era acolo.. sau cate sunt prin Bucuresti, insa am tinut-o tot inainte pe strada aia..pana am iesit din Bucuresti. Dupa ce am iesit.. dau intr-o parcare destul de mare.. cu niste cladiri etc..si vad 2-3 microbuze care faceau naveta. Ma duc cu masina langa unu din ele..si-l intreb pe tip..”Pentru Constanta?” .. si tipul imi spune.. “Eu nu merg la Constanta..dar microbuzul se ia de langa gara de nord”…dupa care ..am stat sincer 5 secunde sa-mi dau seama ce rahatul meu a vrut sa spuna prin asta..si i-am zis “Nu vreau sa merg cu microbuzul la Constanta.. pentru ca sunt cu masina” (eu fiind la volan 🙂 ). La care tipul face.. “ah.. atunci mai mergi pe strada asta inainte 2km…si ai indicator sa faci dreapta ca apoi sa intrii pe centura”. Exact asa a fost, am mai mers 2km.. s-a facut un pod..si imediat dupa pod.. semnul magic “Constanta A2”. Pe la ora 14-14:30 am ajuns in sfarsit, Acasa!.

Acasa.. pot spune ca a fost cred ca singura vara in care m-am distrat calumea de tot.. si asta datorita faptului ca am avut masina si am fost liber sa ma misc pe unde vreau..si mai important.. cand vreau. De exemplu, nu ar fi fost posibil ca la 1 noaptea..dupa ce am vb cu un fost coleg de clasa, Cristian, sa ma imbrac si sa ma duc in Costinesti..sa stau pana la 5 dim sau nu as fi putut sa merg la eforie de cate ori as fi vrut..sau la plaja.. mai bine spus., sau la ora 2 sa te trezesti ca vrei sa mergi la Liberty Parade in Venus.. Daca stai sa iei maxi taxi.. iti piere tot cheful.. mai ales daca ai ratat unul..esti trist pana vine al 2-lea. Ca sa nu mai zic..ca aproape in fiecare zi eram la City Mall.. sau REAL.. … E altfel cand ai mijlocul tau propriu de transport..decat sa stai sa depinzi de altii .. cum a fost pana in vara asta.

Vara asta am avut parte de nopti nedormite.. destule..avand in vedere ca doar in cateva zile m-am culcat mai devreme de ora 4..in unele zile chiar 5-6 :). In primele zile cand am ajuns in Ro.. eu, Mihai si John..ne-am gandit sa facem Paella si Sangria.. vis au fost ambele :)). Paella am facut-o la gratar.. pentru ca nu aveam un aragaz unde s-o facem.. si va dati seama cum a iesit.. iar Sangria .. din 4L de vin rosu, 200ml de Alexandrion, 1L Sprite .. si restul fructe. Pe langa asta.. s-a mai baut vre-o 2L de vin cu Cola :)).. ca deh.. la gratar tre sa bei ceva :P. Dupa ce am mancat paella aia.. care pot spune ca a fost chiar ok.. in ciuda probemelor avute cu ea..si orelor pierdute in jurul gratarului aiurea :)), ne-am pus pe baut Sangria.. si va puteti imagina cat de OK am fost toti dupa :)) incat apoi am plecat la Modern cu 5-ul .. eu cu John.. ca sa inghetam de frig.. Vis maxim.

Pe langa asta, aproape in fiecare seara.. ieseam cu Mihai la un suc, impreuna cu gasca lui de prieteni..(pe care-i salut acum si ca nu mi-am luat ramas bun de la ei, pentru ca Duminica seara eram distrus distrus, o sa vedeti si motivul mai tarziu) si iesea caterinca maxima mereu.. mai ales ca sunt 2 personaje tari, Alina si Luana. Dupa cateva discutii, am realizat ca ar fi ok daca as face un blog unde fiecare sa-si scrie experientele de viata.. Luana ar putea lejer scrie cate un articol tare pe zi, iar Alina ar putea genera trafic maxim.. daca ar vorbi si ea cu toate persoanele care practica Reiki.. si daca s-ar conecta toata lumea macar 1 data pe zi.. ar fi o chestie tare tare.. dar nu virtual cum se practica.. ci online..pentru ca vreau sa vad fapte..nu vorbe :). Oricum, cand vreti.. imi spuneti si ma jur ca va fac un cont aici si va las sa postati aventurile voastre :)). Acum, ne deconectam si ne conectam la ultimul weekend din aceasta vacanta de 3 saptamani pe care am petrecut-o in Romania.

Weekend care a fost foarte foarte tare.. unde m-am intalnit cu o fosta colega de clasa, Alina, venita la mare cu prietenul ei si alte 3 cupluri..Sambata seara.. am fost la ei… cu gandul ca beau un suc.. si apoi mai pe la 2-3 ma duc acasa. Chestia e ca pe la 3 am plecat acasa.. insa.. ora 3 de a 2-a zi :)). Dupa ce am stat la taclale vre-o 3 ore in apartamentul inchiriat de ei.. am plecat in club. In club.. am fost la Megalos.. am luat o masa cu totii.. Dupa ce ne-am asezat pe acolo.. pac pac a venit o sticla de vodka cu granini de nush ce.. si am bagat pe instalatie un pahar, apoi cand sa pun al 2-lea pahar.. s-a terminat granini..asa ca am baut sec :).. trist. Dupa ce s-a terminat sticla.. am plecat de la Megalos..si am fost la jeZoo.. Dragut club, dar si aici am bagat un jager vole (asa a zis Alina ca se bea.. nush daca m-a mintit sau nu..chestia e ca l-am dat vole), ca mai apoi pana sa plecam acasa la 4:30.. am mai bagat pe instalatie vre-o 2-3 beri. Ajunsi in camera (ca nu am mai plecat acasa) .. prietenul Alinei.. a scos 3 pahare mici.. si niste palinca. Pac pac.. si 3 paharele de palinca vole. La 5:30 ..cand m-am bagat in pat.. eram in aer si priveam pamantul cum se invarte in jurul meu :)). Pe la 11:30 m-am trezit..si am frecat-o la rece pana pe la 1.. cand am plecat pe plaja.. si am stat pana pe la 3..cand am plecat acasa pentru ca nu mai puteam. Ajuns acasa.. imi dau seama ca-i Duminica si ca tre sa mai cumpar inca cate ceva..si mai trebuia sa schimb niste bani ca sa am Luni dimineata pentru motorina…asa ca ma duc direct la Real.

La Real.. fac cumparaturile.. cand pe mess ma cauta Laura. Poate nu i-as fi raspuns daca nu ar fi spus ca in 15 min este la mine pe strada. Zic.. WTF?!.. ma bag in seama cu ea..ca apoi sa-i zic ca sunt la Real..si ca se duce fix aiurea la mine acasa. Ii dau totusi numarul meu de telefon.. pentru ca mi-a zis ca vrea sa ma vada si sa vb.. si am zis ok.. fie, insa.. ea a venit cu tupeu ca sa ma ia la gratar.. chestie care m-a cam deranjat.. avand in vedere ca tre sa ma iei cu zaharerul..si nu dintr-o bucata… sunt mai sensibil asa de fel :). Apoi a inceput sa tot insiste.. chestie care m-a enervat si mai tare..jur. I’am explicat ca sunt distrul maxim.. si ca abia mai stau in picioare.. si ea nimic.. hai hai hai.. Cu cat se ruga mai mult.. cu atat ma impotriveam mai mult.. astfel incat.. s-a simtit oarecum atacata..ca face .. “bine atunci, pa” si a plecat :).. zic, Ok! 🙂 si am plecat 🙂

Asa ca..se facu si Luni..si dimineata la ora 6 am plecat spre Arad.. unde m-am oprit la unchi’miu..ca sa ma odihnesc pentru o a 2-a repriza de 12 ore..catre Italia :). Drumul Constanta – Italia e muuult mai bun prin Arad..decat daca as fi luat-o iar prin Serbia. Faci mai mult.. dar ai autostrada de la iesire din Romania.. pana fix acasa la mine :). Peisajele la Sloveni sunt foarte foarte tari.. de la Maribor pana la Lublijana cel putin.. sunt niste peisaje superbe.

Acum.. pot spune ca am ramas surpins placut.. pentru cel putin in zona Predeal – Brasov.. dar de fapt.. cam tot drumul.. am vazut lumea ingrijita.. Fiecare casa pusa la punct, flori la pervaze, iarba tunsa frumos, casele ingrijite calumea.. gardurile complete..si nu fara sipci cum erau prima oara cand am plecat cu masina .. curat pe strazi.. Acum vb de satele pe unde am trecut.. nu de orasele mari.. care lasa de dorit.. oriunde te-ai duce in lume :). 

In conluzie.. nu-mi pare rau ca am fost acasa cu masina..si cred ca se va mai repeta o vacanta de genul asta.. dar.. numai daca mai gasesc pe careva care sa vina cu mine :P, pentru ca 12 ore sa stai la volan.. e trist :P. Frumos frumos..ma jur.. Poate poate ne schimbam si noi cumva mentalitatea de tzarani.. sa intram in rand cu lumea civilizata…

 

Ca sa inchei.. va multumesc tuturor.. cei cu care m-am intalnit.. pentru ca mi-ati facut vacanta placuta, si sper sa ne mai intalnim si la anul, daca nu.. chiar mai devreme cu unii :). Multumesc !

2 Responses to “Vacanta 2011 – Romania”

  1. Maia Says:

    Hai mai Radu .. Ca puteai sa scri mai mult despre sederea ta pe melegurile noastre. Da e bine si atât , in cazul in care îți mai aduci aminte de ceva poți sa scri , ni o sa comfirmam 😉

    • Radu Gologan Says:

      aia e chestia, ca atunci cand am scris postul nu mai aveam idei :p, dar sper sa imi vina pe parcurs:)

Leave a Reply

